Hvad kan vi hjælpe med?

Her på siden har vi samlet svarene på en række spørgsmål, som vi ofte bliver stillet.

Hvis du ikke kan finde svaret her, så er du selvfølgelig velkommen til at kontakte Danmarks flinkeste kundeservice, som sidder klar til at hjælpe dig både på telefon og e-mail.

Ofte stillede spørgsmål

Medlemskab

Kan alle blive medlem af Sundhed+?

Ja, alle kan som udgangspunkt blive medlem af Sundhed+. I forbindelse med at du ansøger om medlemskab, vil vi dog foretage en kreditvurdering af dig, som vil være afgørende for om du som en del af dit medlemskab, kan blive tildelt en Sundhed+ Kredit.

Hvis ikke du bliver godkendt til en Sundhed+ Kredit, kan du stadig nyde godt af vores øvrige medlemsfordele, heriblandt adgangen til eksklusive medlemstilbud fra sundhedsbehandlere i dit nærområde.

Koster det noget at blive medlem?

Et medlemskab af Sundhed+ er gratis. Der er hverken noget oprettelsesgebyr eller abonnement.

Hvordan melder jeg mig ud igen?

Der er ingen bindingsperiode på et Sundhed+ medlemskab. Du kan til enhver tid melde dig ud ved at kontakte kundeservice på tlf. 82 82 83 83 eller kontakt@sundhedplus.dk

Sundhed+ for behandlere

Hvordan registerer jeg en regning?

Når du skal registrere en regning, skal du logge ind med jeres detaljer på app.sundhedplus.dk. I oversigten over tilknyttede patienter, vælger du den pågældende patient og klikker på knappen "registrer beløb".

Se mere under For behandlere

Jeg kan ikke finde min patient i oversigten?

Tryk på "Tilføj patient" i menuen. Har patienten en kredit, bliver du bedt om at indtaste CPR-nummer og de første bogstaver i navnet. Hvis patienten ikke har en kredit, kan du sende et link til en kreditansøgning.

Hvordan kommer jeg i gang med at tage imod Sundhed+ Kredit?

Er du registeret eller godkendt behandler, så kan du blive oprettet som Sundhed+ Partner og tage imod patienter der ønsker at betale med Sundhed+ Kredit ved at klikke her

Er det gratis at være Sundhed+ Partner?

Det koster ikke noget at være Sundhed+ Partner og tage imod betaling med Sundhed+ Kredit. Du sparer endda betalingskortgebyret og opnår øget synlighed i behandlerindekset.

Hvad er et SmartLink?

Et SmartLink er et link til at ansøge om kredit, der ligger på behandlerens hjemmeside. Ofte er SmartLink'et placeret ved priser, så patienterne i ro og mag kan undersøge deres økonomiske muligheder inden de går i gang med behandlingen. Når en patient ansøger om kredit via et SmartLink, vil patienten automatisk være tilknyttet jeres klinik og vil fremgå af patientoversigten i app.sundhedplus.dk.

Hvilke typer af behandlere kan blive Sundhed+ Partner?

Alle behandlere der er godkendt eller registeret af Styrelsen for Patientsikkerhed eller RAB-registreret kan blive partnere. Desuden er der en række medlemsforeninger der også giver mulighed for at blive Sundhed+ Partner. Tag fat i vores flink kunderservice for at høre mere.

Hvorfor optræder min klinik i behandlerindekset?

Behandlerindekset er baseret på offentlig tilgængelig data fra behandlerstedsregisteret, vi har blot gjort data nemmere at søge i og forstå. Er der fejl i den information, der er i behandlerindekset, så giv vores kundeservice besked. Hvis I er Sundhed+ Partner, kan I selv logge ind på app.sundhedplus.dk og rette i informationen

Hvad er fordelen ved at vælge Sundhed+?

Sundhed+ finansierer kun sundhed. Derfor kan vi hjælpe flere patienter end andre finansieringsløsninger og således hjælpe flere patienter med at få den behandling de har brug for. Samtidig får Sundhed+ Partnere mulighed for øget synlighed i behandlerindekset

Jeg kan ikke logge på Sundhed+?

Oplever du problemer med at logge ind på app.sundhedplus.dk, kan det hjælpe at forsøge i en anden browser (Chrome, Safari, Edge eller lignende) eller at trykke F5 for at opdatere indholdet i din nuværende browser. Det kan også være en hjælp at cleare dine cookies.

Oplever du fortsat problemer, er du velkommen til at kontakt os på tlf. 82 82 83 83 eller partner@sundhedplus.dk.

Sundhed+ Kredit

Hvad er kravene for at få en Sundhed+ Kredit?

Hos Sundhed+ ønsker vi at kunne tilbyde en sundhedskredit til så mange danskere som overhovedet muligt. Vi kan dog kun tilbyde en kredit til personer som vurderes at være kreditværdige - dvs. at vi skal kunne dokumentere at du har luft i din økonomi til at betale den maksimale månedlige ydelse på kreditten.

Når du ansøger om en Sundhed+ Kredit, vil vi foretage en kreditværdighedsvurdering af dig, og på den baggrund afgøre om vi kan tilbyde dig en kredit. Størrelsen og rentesatsen på din kredit vil ligeledes være baseret på den konkrete kreditvurdering.

Helt grundlæggende, skal alle ansøgere dog opfylde følgende betingelser for at kunne blive godkendt til en kredit:


  • Minimum 18 år gammel
  • Dansk adresse, telefon- og cpr-nummer
  • Ikke kontanthjælpsmodtager
  • Ikke registreret i skyldnerregistre som RKI og Debitor Registret

Du finder de fulde kreditbetingelser her.

Skal man være medlem for at få en kredit?

Ja, du skal være medlem af Sundhed+ for at ansøge om en Sundhed+ Kredit.

Medlemskabet af Sundhed+ er gratis og uforpligtende.

Hvor stor en kredit kan jeg få?

Afhængigt af din økonomi, vil du kunne få en kredit på op til 50.000 kr. Ansøg om en Sundhed+ Kredit.

Hvad koster det at have en Sundhed+ Kredit?

Der er ingen omkostninger forbundet med at oprette en Sundhed+ Kredit. Du betaler kun hvis du vælger at gøre brug af kreditten.

Omkostningerne begrænser sig til et betalingsgebyr på 5% af de køb/ydelser som du finansierer med kreditten, samt en fast rente på den del af den del af kreditten som du udnytter.

Debitorrenten ligger på mellem 9,95% og 17,95%, og fastsættes i forbindelse med kreditvurderingen.

Hvorfor er det ikke alle der kan få en Sundhed+ Kredit?

Finanstilsynet har skærpet kravene og det betyder grundigere gennemgang af ansøgningerne og højere krav til rådighedsbeløb.

Hvis man har brug for hjælp til at finansiere en behandling, og ikke kan blive godkendt, er det muligt at benytte en pårørendes Sundhed+ Kredit med fuldmagt. Kontakt vores kundeservice for mere information om fuldmagt.

Kan man få en Sundhed+ kredit, når man er registreret i RKI?

Vi kan ikke tilbyde en Sundhed+ Kredit, hvis man er regisreret i RKI.

Hvis man har brug for hjælp til at finansiere en behandling, og ikke kan blive godkendt, er det muligt at benytte en pårørendes Sundhed+ Kredit med fuldmagt. Kontakt vores kundeservice for mere information om fuldmagt.

Hvad skal jeg gøre hvis jeg ikke kan gennemføre en ansøgning?

Der kan være flere grunde til at din ansøgning ikke går igennem eller fejler.

I visse tilfælde skyldes fejlen problemer i indhentelsen af ekstern data.

I andre tilfælde kan fejlen skyldes den enhed (telefon, tablet, computer) eller den browser (Chrome, Safari, Edge osv.) du benytter. Forsøg derfor at ansøge med en anden enhed, eller gennem en anden browser.

Løser dette ikke problemet, bedes du kontakte kundeservice på tlf. 82 82 83 83 eller kontakt@sundhedplus.dk for yderligere hjælp.

Brug af kreditten

Hvor kan jeg bruge min Sundhed+ Kredit?

Hos Sundhed+ ønsker vi ikke at begrænse dig i hvilke sundhedsbehandlere du kan bruge. Vi har derfor samlet mere end 12.000 behandlere over hele landet, hvor vi tilbyder at finansiere din behandling. Du finder alle godkendte behandlere i behandlerindekset.

For at behandleren kan registrere din regning i vores system, er det dog nødvendigt at behandleren først er oprettet som Sundhed+ Partner.

I behandlerindekset kan du også se om en given behandler allerede er oprettet som Partner, og hvis ikke, kan du anmode om at få behandleren oprettet.

Du bør altid spørge behandleren om han vil acceptere at du betaler med din Sundhed+ Kredit inden du går i gang med behandlingen.

Både du og behandleren er selvfølgelig altid meget velkomne til at ringe til kundeservice på tlf. 82 82 83 83, hvis I måtte have spørgsmål.

Kan jeg give andre adgang til at bruge min kredit?

Det er muligt at give andre adgang til sin Sundhed+ Kredit, det kræver blot en fuldmagt. Kontakt vores kundeservice, hvis du har brug for at få lavet en fuldmagt.

Hvordan betaler jeg med min Sundhed+ Kredit?

Når du ønsker at betale for en sundhedsbehandling med din Sundhed+ Kredit, bedes du gøre behandleren opmærksom på dette inden behandlingen går i gang.

Hvis behandleren endnu ikke er oprettet i vores system, skal han først oprettes. Det tager få minutter, og er gratis for behandleren.

Når behandleren er oprettet i vores system, er det nemt at fremsøge din kredit i systemet, og indtaste regningsbeløbet.

Straks herefter vil du modtage en sms og en e-mail med et link til at godkende betalingen med din Sundhed+ Kredit. Første gang du benytter din Sundhed+ Kredit, skal du taste dit betalingskortnummer ind.

Ved mindre du har aftalt andet med behandleren, er det meget vigtigt at du godkender betalingen inden du forlader behandleren. Først når du har godkendt, at du ønsker at betale for købet/behandlingen med din Sundhed+ Kredit, kan vi udbetale pengene til behandleren.

Er der et minimumskrav til beløbsstørrelsen når jeg benytter min kredit?

Første gang du benytter din Sundhed+ Kredit, skal beløbet være på minimum 500 kr.

Herefter er der ingen minimumgrænse for hvornår du kan benytte din Sundhed+ Kredit til at betale for en sundhedsydelse.

Hvor lang tid kan jeg tilbagebetale over?

Når du benytter din Sundhed+ Kredit til at dele betalingen for en sundhedsbehandling op i mindre bidder, kan du som udgangspunkt vælge at afdrage beløbet over en periode på 24-72 måneder.

Da det er besluttet ved lov, at de årlige omkostninger i procent (ÅOP) aldrig må overstige 25% på en kredit, vil du dog i visse situationer kunne opleve, at den minimale løbetid er længere end 24 måneder, da en længere løbetid vil medføre en lavere ÅOP.

Du har altid mulighed for at indfri den tilbageværende hovedstol på din betalingsaftale før tid. Det koster ikke noget.

Hvor meget skal jeg betale hver måned?

Hver gang du godkender en betaling med din Sundhed+ Kredit, vil du have mulighed for at justere afdragsperioden på din kredit, og se præcis hvad den månedlige ydelse vil blive, baseret på den valgte løbetid.

Hvordan trækker I den månedlige ydelse?

Første gang du benytter din Sundhed+ Kredit, vil du blive bedt om at registrere et betalingskort, hvorpå de månedlige ydelser fremadrettet vil blive trukket.

Da omkostningerne ved kortbetalinger er væsentligt lavere end Betalingsservice, har vi valgt ikke at tilbyde Betalingsservice som en betalingsmulighed.

Kan jeg førtidsindfri en betalingsaftale?

Du kan til enhver tid vælge at førtidsindfri restgælden på din kredit.

Alt hvad du skal gøre er at kontakte vores kundeservice, som vil oplyse dig om størrelsen på restgælden, og vejlede dig i hvordan du indfrier aftalen.

Der er ingen gebyrer forbundet med at foretage en førtidsindfrielse.

Kan Sundhed+ bruges når man har en sundhedsforsikring?

Sundhed+ kan nemt kombineres med sundhedsforsikringer som fx sygeforsikringen danmark. Hvis der er en egen betaling som sundhedsforsikringen ikke dækker, så kan den del finansieres med en Sundhed+ Kredit.

Kontakt kundeservice

E-mail

Skriv til os på kontakt@sundhedplus.dk. Vi besvarer e-mails alle hverdage fra 09:00 til 16:00.

Telefon

Ring på tlf. 82 82 83 83, alle hverdage fra 09:00 til 16:00, hvis du foretrækker at tale med os.