Har du brug for hjælp?

Her på siden har vi samlet svarene på en række af de spørgsmål som vi oftest bliver stillet.

Hvis ikke du finder svaret her, er du selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte Danmarks flinkeste kundeservice, som sidder klar til at hjælpe dig både på telefon og e-mail.

Ofte stillede spørgsmål

Medlemskab

Kan alle blive medlem af Sundhed+?

Ja, alle kan som udgangspunkt blive medlem af Sundhed+. I forbindelse med at du ansøger om medlemskab, vil vi dog foretage en kreditvurdering af dig, som vil være afgørende for om du som en del af dit medlemskab, kan blive tildelt en Sundhed+ Kredit.

Hvis ikke du bliver godkendt til en Sundhed+ Kredit, kan du stadig nyde godt af vores øvrige medlemsfordele, heriblandt adgangen til eksklusive medlemstilbud fra sundhedsbehandlere i dit nærområde.

Koster det noget at blive medlem?

Et medlemskab af Sundhed+ er gratis. Der er hverken noget oprettelsesgebyr eller abonnement.

Hvordan melder jeg mig ud igen?

Der er ingen bindingsperiode på et Sundhed+ medlemskab. Du kan til enhver tid melde dig ud ved at kontakte kundeservice på tlf. 82 82 83 83 eller kontakt@sundhedplus.dk

Nyhedsbrevet

Kan jeg afmelde mig nyhedsbrevet?

Når du melder dig ind i Sundhed+, accepterer du samtidig at modtage vores medlemsnyhedsbrev som en del af dit medlemskab,. I nyhedsbrevet holder vi dig opdateret på de seneste medlemsfordele og vil præsentere dig for gode tilbud på sundhedsrelaterede produkter og ydelser fra vores samarbejdspartnere.

Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet via linket i bunden af hvert nyhedsbrev. Vi gør dog vores absolut bedste for kun at sende dig nyhedsbreve som du vil finde både relevante og interessante, og håber derfor ikke at du skulle få lyst til at afmelde det.

Hvor ofte udsendes nyhedsbrevet?

Nyhedsbrevet vil typisk blive udsendt 1-2 gange om måneden, men du kan dog opleve at modtage både flere eller færre nyhedsbreve i perioder.

Deler I mine informationer med andre?

Behandlere som tilbyder deres patienter at betale med en Sundhed+ Kredit, har mulighed for at fremsøge Sundhed+ medlemmer i vores system.

Når en behandler første gang tilgår en medlemsprofil i vores system, underrettes medlemmet automatisk på sms. Dette er med til at sikre vores medlemmer fuld transparens med hvem der kan tilgå deres stamdata og kreditoplysninger.

Det skal være trygt og sikker at være medlem af Sundhed+, og vi deler derfor heller ikke informationer om vores medlemmer med behandlere eller andre samarbejdspartnere i markedsføringsøjemed.

Kan jeg modtage nyhedsbrevet uden at være medlem at Sundhed+?

Nej, nyhedsbrevet er kun for medlemmer af Sundhed+. Det er dog helt gratis og uforpligtende at blive medlem, og tager kun 2 minutter. Bliv medlem her.

Hvem kan benytte tilbuddene i nyhedsbrevet?

Det er op til den enkelte samarbejdspartner at beslutte hvilke betingelser der gælder for at benytte det enkelte tilbud.

En behandler har altid mulighed for at lave opslag i vores system for at se om en person har et aktivt Sundhed+ medlemskab, og behandleren kan derfor afvise at give tilbuddet til personer der ikke er medlem af Sundhed+.

Sundhed+ Kredit

Hvad er kravene for at få en Sundhed+ Kredit?

Hos Sundhed+ ønsker vi at kunne tilbyde en sundhedskredit til så mange danskere som overhovedet muligt. Vi kan dog kun tilbyde en kredit til personer som vurderes at være kreditværdige – dvs. at vi skal kunne dokumentere at du har luft i din økonomi til at betale den maksimale månedlige ydelse på kreditten.

Når du ansøger om en Sundhed+ Kredit, vil vi foretage en kreditværdighedsvurdering af dig, og på den baggrund afgøre om vi kan tilbyde dig en kredit. Størrelsen og rentesatsen på din kredit vil ligeledes være baseret på den konkrete kreditvurdering.

Helt grundlæggende, skal alle ansøgere dog opfylde følgende betingelser for at kunne blive godkendt til en kredit:


  • Minimum 18 år gammel
  • Dansk adresse, telefon- og cpr-nummer
  • Ikke kontanthjælpsmodtager
  • Ikke registreret i skyldnerregistre som RKI og Debitor Registret

Du finder de fulde kreditbetingelser her.

Skal man være medlem for at få en kredit?

Ja, du skal være medlem af Sundhed+ for at ansøge om en Sundhed+ Kredit.

Medlemskabet af Sundhed+ er gratis og uforpligtende.

Hvor stor en kredit kan jeg få?

Afhængigt af din økonomi, vil du kunne få en kredit på op til 50.000 kr. Ansøg om en Sundhed+ Kredit, og se med det samme hvilket kreditbeløb du kan blive godkendt til.

Hvad koster det at have en Sundhed+ Kredit?

Der er ingen omkostninger forbundet med at oprette en Sundhed+ Kredit. Du betaler kun hvis du vælger at gøre brug af kreditten.

Omkostningerne begrænser sig til et betalingsgebyr på 5% af de køb/ydelser som du finansierer med kreditten, samt en fast rente på den del af den del af kreditten som du udnytter.

Debitorrenten ligger på mellem 9,95% og 17,95%, og fastsættes i forbindelse med kreditvurderingen.

Brug af kreditten

Hvor kan jeg bruge min Sundhed+ Kredit?

Hos Sundhed+ ønsker vi ikke at begrænse dig i hvilke sundhedsbehandlere du kan bruge. Vi har derfor forhåndsgodkendt mere end 12.000 behandlere over hele landet, hvor vi tilbyder at finansiere din behandling. Du finder alle godkendte behandlere i behandlerindekset.

For at behandleren kan registrere din regning i vores system, er det dog nødvendigt at behandleren først er oprettet som Sundhed+ Partner.

I behandlerindekset kan du også se om en given behandler allerede er oprettet som Partner, og hvis ikke, kan du anmode om at få behandleren oprettet.

Du bør altid spørge behandleren om han vil acceptere at du betaler med din Sundhed+ Kredit inden du går i gang med behandlingen.

Både du og behandleren er selvfølgelig altid meget velkomne til at ringe til kundeservice på tlf. 82 82 83 83, hvis I måtte have spørgsmål.

Hvordan betaler jeg med min Sundhed+ Kredit?

Når du ønsker at betale for en sundhedsbehandling med din Sundhed+ Kredit, bedes du gøre behandleren opmærksom på dette inden behandlingen går i gang.

Hvis behandleren endnu ikke er oprettet i vores system, skal han først oprettes. Det tager 2 minutter, og er gratis for behandleren.

Når behandleren er oprettet i vores system, kan han nemt fremsøge din kredit i systemet, og indtaste regningsbeløbet.

Straks herefter vil du modtage en sms og en e-mail med et link til at godkende betalingen med din Sundhed+ Kredit.

Ved mindre du har aftalt andet med behandleren, er det meget vigtigt at du godkender betalingen inden du forlader behandleren. Først når du har godkendt, at du ønsker at betale for købet/behandlingen med din Sundhed+ Kredit, kan vi udbetale pengene til behandleren.

Er der et minimumskrav til beløbsstørrelsen når jeg benytter min kredit?

Første gang du benytter din Sundhed+ Kredit, skal beløbet være på minimum 500 kr.

Herefter er der ingen minimumgrænse for hvornår du kan benytte din Sundhed+ Kredit til at betale for en sundhedsydelse.

Hvor lang tid kan jeg tilbagebetale over?

Når du benytter din Sundhed+ Kredit til at dele betalingen for en sundhedsbehandling op i mindre bidder, kan du som udgangspunkt vælge at afdrage beløbet over en periode på 24-72 måneder.

Da det er besluttet ved lov, at de årlige omkostninger i procent (ÅOP) aldrig må overstige 25% på en kredit, vil du dog i visse situationer kunne opleve, at den minimale løbetid er længere end 24 måneder, da en længere løbetid vil medføre en lavere ÅOP.

Du har altid mulighed for at indfri den tilbageværende hovedstol på din betalingsaftale før tid. Det koster ikke noget.

Hvor meget skal jeg betale hver måned?

Hver gang du godkender en betaling med din Sundhed+ Kredit, vil du have mulighed for at justere afdragsperioden på din kredit, og se præcis hvad den månedlige ydelse vil blive, baseret på den valgte løbetid.

Hvordan trækker I den månedlige ydelse?

Første gang du benytter din Sundhed+ Kredit, vil du blive bedt om at registrere et betalingskort, hvorpå de månedlige ydelser fremadrettet vil blive trukket.

Da omkostningerne ved kortbetalinger er væsentligt lavere end Betalingsservice, har vi valgt ikke at tilbyde Betalingsservice som en betalingsmulighed.

Kan jeg førtidsindfri en betalingsaftale?

Du kan til enhver tid vælge at førtidsindfri restgælden på din kredit.

Alt hvad du skal gøre er at kontakte vores kundeservice, som vil oplyse dig om størrelsen på restgælden, og vejlede dig i hvordan du indfrier aftalen.

Der er ingen gebyrer forbundet med at foretage en førtidsindfrielse.

Kontakt kundeservice

E-mail

E-mail

Skriv til os på kontakt@sundhedplus.dk. Vi besvarer e-mails alle hverdage fra 09:00 til 16:00.

Telefon

Telefon

Ring på tlf. 82 82 83 83, alle hverdage fra 09:00 til 16:00, hvis du foretrækker at tale med os.