Har du brug for hjælp?

Her på siden har vi samlet svarene på en række af de spørgsmål som vi oftest bliver stillet.

Hvis ikke du finder svaret her, er du selvfølgelig også altid velkommen til at kontakte Danmarks flinkeste kundeservice, som sidder klar til at hjælpe dig både på telefon og e-mail.

Ofte stillede spørgsmål

Medlemskab

Kan alle blive medlem af Sundhed+?

Ja, alle kan som udgangspunkt blive medlem af Sundhed+. I forbindelse med at du ansøger om medlemskab, vil vi dog foretage en kreditvurdering af dig, som vil være afgørende for om du som en del af dit medlemskab, kan blive tildelt en Sundhed+ Kredit.

Hvis ikke du bliver godkendt til en Sundhed+ Kredit, kan du stadig nyde godt af vores øvrige medlemsfordele, heriblandt adgangen til eksklusive medlemstilbud fra sundhedsbehandlere i dit nærområde.

Koster det noget at blive medlem?

Et medlemskab af Sundhed+ er gratis. Der er hverken noget oprettelsesgebyr eller abonnement.

Hvordan melder jeg mig ud igen?

Der er ingen bindingsperiode på et Sundhed+ medlemskab. Du kan til enhver tid melde dig ud ved at kontakte kundeservice på tlf. 82 82 83 83 eller kontakt@sundhedplus.dk

Nyhedsbrevet

Kan jeg afmelde mig nyhedsbrevet?

Som en del af dit medlemskab, vil vi løbende sende dig vores nyhedsbrev, hvor vi blandt andet vil præsentere dig for gode tilbud på sundhedsrelaterede produkter og ydelser fra vores samarbejdspartnere.

Det er ikke muligt at framelde sig nyhedsbrevet uden samtidig at afmelde sit medlemskab af Sundhed+, men vi gør vores absolut bedste for kun at sende dig nyhedsbreve som du vil finde både relevante og interessante.

Ønsker du at melde dig ud af Sundhed+, bedes du kontakte kundeservice på kontakt@sundhedplus.dk

Hvor ofte udsendes nyhedsbrevet?

Nyhedsbrevet vil typisk blive udsendt 1-2 gange om måneden, men du kan dog opleve at modtage både flere eller færre nyhedsbreve i perioder.

Deler I mine informationer med andre?

Nej, vi deler ikke dine oplysninger med de samarbejdspartnere som optræder i vores nyhedsbreve.

Kan jeg modtage nyhedsbrevet uden at være medlem at Sundhed+?

Nej, nyhedsbrevet er kun for medlemmer af Sundhed+. Det er dog helt gratis og uforpligtende at blive medlem, og tager kun 2 minutter. Bliv medlem her.

Hvem kan benytte tilbuddene i nyhedsbrevet?

Det er op til den enkelte samarbejdspartner at beslutte hvilke betingelser der er for at benytte det enkelte tilbud.

En behandler har altid mulighed for at lave opslag i vores system for at se om en person har et aktivt Sundhed+ medlemskab, og behandleren kan derfor afvise at give tilbuddet til personer der ikke er medlem af Sundhed+.

Sundhed+ Kredit

Hvad er kravene for at få en Sundhed+ Kredit?

Hos Sundhed+ ønsker vi at kunne tilbyde en sundhedskredit til så mange danskere som overhovedet muligt. Vi kan dog kun tilbyde en kredit til personer som vurderes til at have en økonomi der er stærk nok til at kreditten kan tilbagebetales.

Når du bliver kreditvurderet, vil vores automatiserede kreditvurderingsproces indhente dine økonomiske nøgledata fra bl.a. SKAT, og på den baggrund vurdere om vi kan tilbyde dig en kredit. Størrelsen og rentesatsen på din kredit vil ligeledes være baseret på den konkrete kreditvurdering.

Helt grundlæggende, skal all ansøgere dog opfylde følgende betingelser for at kunne blive godkendt til en kredit:


  • Minimum være 18 år gammel
  • Dansk adresse, telefon- og cpr-nummer
  • Ikke være registreret i skyldnerregistre som RKI og Debitor Registret
Skal man være medlem for at få en Kredit?

Ja, det er kun muligt for medlemmer af Sundhed+ at få en Sundhed+ Kredit.

Hvor stor en kredit kan jeg få?

Afhængigt af din økonomi, vil du kunne få en kredit på op til 50.000 kr. Ansøg om et gratis medlemskab af Sundhed+, og se med det samme hvilken kredit du kan blive godkendt til.

Hvad koster det at have en Sundhed+ Kredit?

Der er kun omkostninger forbundet med at have en Sundhed+ Kredit, hvis du vælger at gøre brug af kreditten.

Omkostningerne begrænser sig til et betalingsgebyr på 5% af de køb/ydelser som du ønsker at finansiere med kreditten, samt en fast debitorrente på mellem 9,95% og 19,50%. Din personlige rente fastsættes i forbindelse med kreditvurderingen.

Brug af kreditten

Hvor kan jeg bruge min Sundhed+ Kredit?

Hos Sundhed+ ønsker vi ikke at begrænse dig i hvilke sundhedsbehandlere du kan bruge. Vi har derfor forhåndsgodkendt mere end 12.000 behandlere over hele landet, hvor vi tilbyder at finansiere din behandling. Du kan se den fulde liste her.

Det er dog ikke sådan at samtlige 12.000 behandlere allerede har oprettet sig i vores system, så du bør altid spørge behandleren om han vil acceptere at du betaler med din Sundhed+ Kredit inden du går i gang med behandlingen.

Hvis ikke behandleren allerede har oprettet sig, kan du fortælle ham at det er gratis, og kun tager 2 minutter at blive oprettet.

Så snart han er oprettet i vores system, kan han tilgå din kredit og indtaste regningsbeløbet, som du herefter skal godkende via en sms vi sender til dig. Når du har godkendt regningsbeløbet, vil vi udbetale beløbet til behandleren indenfor 24 timer.

Både du og behandleren er selvfølgelig altid meget velkomne til at ringe til kundeservice på tlf. 82 82 83 83, hvis I måtte have spørgsmål.

Hvordan betaler jeg med min Sundhed+ Kredit?

Når du ønsker at betale for en sundhedsbehandling med din Sundhed+ Kredit, bedes du gøre behandleren opmærksom på dette inden behandlingen går i gang.

Hvis behandleren endnu ikke er oprettet i vores system, skal han først oprettes. Det tager 2 minutter, og er gratis for behandleren.

Når behandleren er oprettet i vores system, kan han nemt fremsøge din kredit i systemet, og indtaste regningsbeløbet.

Straks herefter vil du modtage en sms og en e-mail med et link til at godkende betalingen med din Denti Kredit.

Ved mindre du har aftalt andet med behandleren, er det meget vigtigt at du godkender betalingen inden du forlader behandleren. Først når du har godkendt, at du ønsker at betale for købet/behandlingen med din Sundhed+ Kredit, kan vi udbetale pengene til behandleren.

Er der en minimumsgrænse for hvornår jeg kan benytte min kredit?

Første gang du benytter din Sundhed+ Kredit, skal beløbet du ønsker at betale via din kredit være på minimum 500 kr.

Herefter er der ingen minimumgrænse for hvornår du kan benytte din Sundhed+ Kredit til at betale for en sundhedsydelse.

Hvor lang tid kan jeg tilbagebetale over?

Når du benytter din Sundhed+ Kredit til at dele betalingen for en sundhedsbehandling op i mindre bidder, kan du som udgangspunkt vælge at afdrage beløbet over en periode på 24-60 måneder.

Da det er besluttet ved lov, at de årlige omkostninger i procent (ÅOP) aldrig må overstige 25% på en kredit, vil du dog i visse situationer kunne opleve, at den minimale løbetid er længere end 24 måneder, da en længere løbetid vil medføre en lavere ÅOP.

Du har altid mulighed for at indfri den tilbageværende hovedstol på din betalingsaftale før tid. Det koster ikke noget.

Hvor meget skal jeg betale hver måned?

Hver gang du godkender en betaling med din Sundhed+ Kredit, vil du have mulighed for at justere afdragsperioden på din betalingsaftale, og se præcis hvad den månedlige ydelse vil blive, baseret på den valgte løbetid.

Hvordan trækker I den månedlige ydelse?

Første gang du benytter din Sundhed+ Kredit, vil du blive bedt om at registrere et betalingskort, hvorpå de månedlige ydelser fremadrettet vil blive trukket.

Da omkostningerne ved kortbetalinger er væsentligt lavere end Betalingsservice, har vi valgt ikke at tilbyde Betalingsservice som en betalingsmulighed.

Kan jeg førtidsindfri en betalingsaftale?

Du kan til enhver tid vælge at førtidsindfri den resterende hovedstol på din betalingsaftale.

Alt hvad du skal gøre er at kontakte vores kundeservice, som vil oplyse dig om den aktuelle hovedstol, og give dig et kontonr. hvor du kan overføre beløbet til.

Det koster ikke noget at foretage en førtidsindfrielse.

Kontakt kundeservice

E-mail

E-mail

Skriv til os på kontakt@sundhedplus.dk. Vi besvarer e-mails alle hverdage fra 10:00 til 16:00.

Telefon

Telefon

Ring på tlf. 82 82 83 83, alle hverdage fra 10:00 til 13:00, hvis du foretrækker at tale med os.

Grundet tekniske problemer hos Skat, er det i øjeblikket ikke muligt at ansøge om en Sundhed+ Kredit i Firefox.